Packshot2018-11-13T23:00:26+00:00
  • fotografia reklamowa produktów

Packshot

Co to jest packshot?

Packshot jest to zdjęcie produktu, wykonane na białym, dokumentujące najważniejsze cechy produktu. Studio fotograficzne Formedia wykonuje fotografię packshot dla wszystkich produktów. Obsługujemy małe i bardzo duże zlecenia dla firm z całego świata. Zobacz galerię i oceń jakość naszych zdjęć packshotowych:

Dlaczego packshoty są popularne?

O popularności packshotów decydują cztery podstawowe czynniki:

  • Packshoty produktów były popularne jeszcze zanim sprzedaż internetowa stała się powszechna. Sklepy internetowe tylko zaadoptowały packshoty jako metodę prezentacji produktów. Zdjęcia packshotowe są standardem prezentacji produktów w prasie lub innych materiałach drukowanych. Dzieje się tak dla tego, że to jedyna metoda zmieszczenia dużej ilości produktów na jednej stronie, a powierzchnia reklamowa w prasie jest droga.
  • Większość serwisów aukcyjnych wymaga umieszczania packshotów jako zdjęć głównych dla aukcji.
  • Zdjęcia packshotowe są dobrą metodą prezentacji produktu, ponieważ żaden inny element na fotografii nie odwraca uwagi widza.
  • Jest to najprostsza i najtańsza forma prezentacji produktu. Dzięki niskim kosztom przedsiębiorcy mogą dla jednego produktu wykonać kilka zdjęć i wzbogacić prezentację produktu.

Po co robi się packshoty?

Zdjęcia packshotowe mają kilka podstawowych zastosowań. Aby pokazać Państwu jak ważną rolę odgrywa ten typ fotografii, postaramy się wyjaśnić kilka przykładowych zastosowań. Skupimy się na zastosowaniach związanych z handlem i reklamą.

  • Firmy produkcyjne wykonują zdjęcia packshotowe do celów reklamowych i aby umieścić wizerunek produktu na opakowaniu.
  • Handlowcy używają ich do kontraktacji.
  • Firmy specjalizujące się w handlu internetowym używają zdjęć packshotowych do dokładnej prezentacji produktów w sklepach internetowych i portalach aukcyjnych. Wiele produktów ma cechy, których nie da się zobrazować na jednej fotografii. Dlatego packshoty robi się seriami.
  • Gazety i magazyny drukowane używają packshotów do prezentacji reklamowanych produktów.

Generalnie zdjęcia typu packshot wykonuje się, aby pokazać klientowi cechy produktu. Najczęściej wykonuje się kilka zdjęć pokazujących produkt w różnych ujęciach i konfiguracjach. Packshoty są również doskonałą formą dokumentacji w archeologii i innych dziedzinach nauki.

Siła oddziaływania zdjęć packshot na klienta

Zdjęcia packshot mają, przede wszystkim, wartość dokumentacyjną. Prowadząc sprzedaż w internecie trzeba je mieć, mimo że ich wartość reklamowa jest znikoma. Inne rodzaje fotografii reklamowej są o wiele bardziej atrakcyjne wizualnie i mają o wiele większą wartość reklamową, jednak jeśli klient już się skusi, aby kupić produkt, jest prawie pewne, że będzie chciał przyjrzeć się mu z bliska. Inne zdjęcia reklamowe nie dają takiej możliwości.

Ile kosztują packshoty?

Packshoty to zdecydowanie najtańsze zdjęcia reklamowe. Każda inna forma fotografii reklamowej pociąga za sobą dodatkowe koszty. Ceny zdjęć packshotowych są zależne od kilku czynników, które postaramy się wyjaśnić poniżej:

  • Studio fotograficzne o wysokiej sprawności i dużym doświadczeniu, wykona packshoty od ręki i w niskiej cenie, zachowując przy tym wysoką jakość. Zachęcamy do kontaktu z naszym studiem fotograficznym. Obsługujemy sprawnie małe(<50) i bardzo duże zlecenia (>1000szt).
  • Ilość produktów dla profesjonalnego studia nie ma znaczenia, ponieważ wyceniany jest czas potrzebny na zrobienie jednego zdjęcia i jego retusz, a nie wielkość zlecenia.
  • Jakość produktów ma ogromne znaczenie. Produkty wysokiej jakości, posiadające precyzyjne wykończenia nie wymagają zaawansowanego retuszu.
  • Stan produktów jest kolejnym czynnikiem wpływającym na cenę. Najlepszym przykładem są zdjęcia packshotowe odzieży. Jeśli ubrania zostaną dostarczone w worku, studio fotograficzne będzie musiało je wyprasować i odpowiednio przygotować do prezentacji. To na pewno zostanie uwzględnione w cenie i jest mało opłacalne. Czas pracy studia fotograficznego jest najczęściej droższy niż osoby, której możemy zlecić prasowanie. Korzystanie z dużego studia fotograficznego takiego jak studio Formedia częściowo rozwiązuje ten problem ponieważ przy dużej ilości zleceń możemy pozwolić sobie na zatrudnienie osoby do prasowania na pełen etat.
  • Powtarzalność produktów powoduje, że cena ulega zmniejszeniu. W niektórych przypadkach nie trzeba wykonywać wszystkich zdjęć produktów i wystarczy powielić je w post-produkcji np. przez zmianę koloru.
  • Każdy rodzaj produktów ma nieco inną cenę. Dla przykładu packshoty biżuterii są bardzo wymagające, ponieważ klient ogląda ją w dużym zbliżeniu. Podobnie jest z przedmiotami posiadającymi dużo powierzchni przezroczystych i odblaskowych. Cena takich produktów jest wyższa od standardowej.
  • Końcowa rozdzielczość zdjęcia ma wpływ na cenę, ponieważ na zdjęciu o niskiej rozdzielczości nie widać szczegółów, na przykład niedoskonałości produktu, które przy zdjęciu w dużej rozdzielczości trzeba poprawiać bardzo dokładnie, co wydłuża czas retuszu. Jednak z tej metody obniżania wyceny nasi klienci korzystają niezwykle rzadko, ponieważ zdjęcia packshotowe mają wiele zastosowań i najczęściej są potrzebne w maksymalnym rozmiarze, a dopiero potem są dostosowywane do metody publikacji.

Packshoty w sklepie internetowym

Sklep internetowy przyciąga wzrok klientów zdjęciami wizerunkowymi, reklamowymi, filmami i animacjami. Packshoty są niezbędne jako uzupełnienie innych zdjęć reklamowych. Najczęściej stosuje się je na karcie produktu. Ilość zdjęć packshotowych musi być wystarczająca do zapoznania się z najważniejszymi cechami produktu. Np. odzież z wzorem na plecach musi mieć minimum dwa zdjęcia, jedno z przodu i jedno z tyłu. Mile widziane byłyby też dwa zbliżenia – jedno na wykończenia drugie pokazujące strukturę materiału. Na szczęście zdjęcia packshot są tanie, więc w przypadku większości produktów, można pozwolić sobie na ich większą ilość.