Filmy instruktażowe

Filmy instruktażowe to najlepszy sposób na szczegółowe prezentowanie wszystkich zalet produktów i usług. Ich długość nie jest limitowana. Głównym celem filmów instruktażowych jest przekazanie treści w sposób zrozumiały dla odbiorców.

Filmy instruktażowe to również doskonały sposób na dotarcie do szerokiej grupy klientów. Tworzymy filmy instruktażowe kompleksowo od pomysłu na scenariusz, aż do emisji w mediach. Duża hala zdjęciowa i wirtualne studio filmowe pozwala na umieszczenie produktów w dowolnej przestrzeni przy minimalnych kosztach. Nasze doświadczenie w produkcji filmów instruktażowych gwarantuje sukces filmu w mediach społecznościowych.

Filmy instruktażowe – Zapoznaj Klienta z obsługą produktu – to sprawi że właśnie Twój produkt zostanie wybrany przy zakupach.

Jaki film instruktażowy będzie odpowiedni dla Twojego produktu ?   Zadzwoń, podpowiemy Ci.

Filmy instruktażowe – najważniejsze informacje

Filmy instruktażowe są doskonałym sposobem na przyciągnięcie nowych klientów, szczególnie jeśli wprowadzasz na rynek nowy towar lub usługę. Spełniają one wiele funkcji marketingowych, a koszty związane z ich produkcją bardzo szybko zwracają się w postaci zamówień i zleceń. Profesjonalny film instruktażowy pomoże Ci w przystępny sposób objaśnić obsługę urządzenia i może sprawić, że dzięki temu, to właśnie Twój produkt zostanie wybrany przez klientów podczas zakupów. Instrukcje na papierze to już przeszłość – rzadko kiedy napisane są przystępnym i zrozumiałym językiem, a prowizoryczne schematy nie oddają rzeczywistego wyglądu elementów i tylko pogarszają sprawę.

Najważniejsze funkcje filmu instruktażowego

Mogłoby się wydawać że film instruktażowy to tylko filmowa instrukcja obsługi, dzięki której zapoznasz przyszłych użytkowników z działaniem produktów lub usług. Funkcja informacyjna filmu instruktażowego działa jednak na widza wielowymiarowo.

Ta informacja na pewno Cię zaskoczy: większość widzów ogląda filmy instruktażowe przed zakupem towaru lub usługi.

Film instruktażowy, nie jest więc zwykłą instrukcją obsługi, ale formą filmu reklamowego i musi przekonać widza do zakupu. Jednym z najważniejszych zadań jakie spełnia film instruktażowy jest przekazanie zaawansowanej wiedzy na temat produktu lub usługi. Film instruktażowy trwa od 30 sekund nawet do kilku minut. Widzowie poświęcają swój czas na zdobycie tej wiedzy i po obejrzeniu materiału filmowego stają się ekspertami w danej dziedzinie. W tym momencie klient jest już Twój. Dlaczego? Działają proste mechanizmy:

Film instruktażowy musi zaspokoić potrzeby klienta

Nikt nie lubi słuchać 2-3 razy na ten sam temat. Jeśli Twój produkt spełnia podstawowe oczekiwania to jest raczej mało prawdopodobne, że klient będzie chciał poznawać jeszcze inne podobne produkty i oglądać filmy instruktażowe konkurencji. Lenistwo klientów działa w tym wypadku na Twoją korzyść.

Film instruktażowy daje możliwość chwalenia się wiedzą

Każdy człowiek lubi chwalić się swoją nowo zdobytą wiedzą. Klient po obejrzeniu filmu instruktażowego ma tej wiedzy więcej niż jego otoczenie – to prawie pewne, że zechce się nią pochwalić wśród swoich znajomych, rodziny, w pierwszym dogodnym momencie. Po obejrzeniu filmu instruktażowego odbiorca stał się twoim handlowcem. Podam klika przykładów z życia:

    • Działamy w dobrej wierze. Przykład: „tato babcia ma kłopoty z chodzeniem widziałam na YT filmik o pilocie x do sterowania oświetleniem, który można samodzielnie zamontować”
    • Lubimy być pomocni i błyszczeć wiedzą. Przykład: spotkanie ze znajomymi spodziewającymi się dziecka. Nasz widz obejrzał film instruktażowy i zna zawansowane funkcje wózków dziecięcych „Jak będziecie kupować wózek dziecięcy zwróćcie uwagę aby miał amortyzator i pompowane koła, firma x robi takie, my taki mamy”. Czy znajomi spodziewający się dziecka, chcą mieć gorszy wózek niż nasz widz? Kupią taki sam lub model wyższy.
    • Chętnie dzielimy się wiedzą. Przykład: Spotkanie kolegów w pubie – „ widziałem, że zmieniłeś auto… Masz aktywny tempomat? Nie masz? Widziałem na YT, że w tym aucie x dodają go w cenie podstawowej, zgłoś się do salonu i wyjaśnij”

Chwalimy tylko to co jest nam znane, filmy instruktażowe zapoznają klienta z produktem.

Kolejnym mechanizmem, który automatycznie włącza się w umyśle odbiorcy jest pozytywne postrzeganie produktu, na temat którego posiada on kompleksową wiedzę. Natomiast produkty, o których odbiorca ma znacząco mniej informacji, mają według niego mniej zalet. Nawet jeśli ta opinia wynika tylko z braku wiedzy na ich temat.

Informacje zawarte w filmie instruktażowym budzą duże zaufanie.

Każdy człowiek ma większe zaufanie do wiedzy, którą zdobywa samodzielnie. Nasz widz sam wyszukał film i zapoznał się z jego treścią z własnej woli. Klient, który obejrzał nasz film instruktażowy, nie da się w sklepie przekonać handlowcowi do produktu konkurencyjnego o podobnych funkcjach.

Częściej kupujemy produkty, które znamy z filmów instrutkażowych

Klient wybiera produkty, które zna. Jeśli po obejrzeniu filmu instruktażowego klient trafi do sklepu gdzie jest kilka podobnych produktów do wyboru wybierze ten, który już zna.

Film instruktażowy podkreśla wady produktów konkurencyjnych

Człowiek ocenia rzeczy nowe poprzez pryzmat posiadanej wiedzy. Jeśli nasz klient obejrzy nasz film instruktażowy to każdy konkurencyjny produkt będzie oglądał przez pryzmat tej wiedzy. Jeśli produkt konkurencyjny nie będzie miał jakiejś funkcji w umyśle odbiorcy zostanie to wyeksponowane o wiele silniej. Najczęściej chcemy mieć więcej, nawet jeśli tego nie potrzebujemy. To właśnie dlatego producenci prześcigają się w dodawaniu nowych często mało uzasadnionych funkcji do swoich produktów.

Film instruktażowy jako rozwiązanie problemu oraz lokowanie produktu

Często w internecie nie szukamy produktu tylko mamy do rozwiązania jakiś konkretny problem, dlatego ogromna część filmów instruktażowych nie dotyczy bezpośrednio produktów tylko gotowych rozwiązań. Na przykład: film pod tytułem: „jak położyć płytki w łazience”, „jak zrobić wieczorowy makijaż”, „jak zrobić orzeźwiający koktajl”. Oglądając filmy tego typu widzowie nawet nie czują, że idąc do sklepu wybierają produkty, które w filmie zostały użyte w filmie instruktażowym do rozwiązania danego problemu.

Filmy instruktażowe – podsumowanie

O zaletach filmu instruktażowego i jego bezpośrednim wpływie na sprzedaż można pisać bardzo długo. Jednak wymienione wyżej zalety są tak oczywiste, że dalsze rozpisywanie się na ten temat, w naszej opinii, nie ma sensu. Jednocześnie tajemnicę sukcesów naszych filmów instruktażowych chcemy zachować dla naszych klientów. W Studio Filmowym Formedia mamy wiedzę jak wykorzystać cały potencjał filmu instruktażowego i zapewnić mu wysoka oglądalność.

Film instruktażowy – Studio filmowe Formedia

W naszym studio produkcja filmów instruktażowych odbywa się kompleksowo: od pomysłu na scenariusz, aż do emisji gotowego materiału w mediach. Dysponujemy dużą halą zdjęciową oraz wirtualnym studiem filmowym, które pozwalają na umieszczenie produktów w dowolnej przestrzeni, przy minimalnych kosztach.

Oferujemy szerokie spektrum możliwości technicznych:

  • 300m hala zdjęciowa,
  • FHD i 4K,
  • SlowMotion,
  • MotionCapture,
  • jazda kamerowa,
  • steadicam,
  • slider / kran kamerowy,
  • zdjęcia z drona,
  • greenbox,
  • compositing,
  • FX
  • Animacja 2D/3D

Film instruktażowy szyty na miarę

Narzędzia którymi dysponujemy dobieramy do potrzeb danego projektu i możliwości budżetowych klienta. Tworzymy scenariusze nastawione na maksymalną skuteczność reklamy z naciskiem na minimalizowanie budżetu produkcyjnego. Chcesz pozyskać nowych klientów? Zadzwoń i opowiedz nam o swoim produkcie lub usłudze. Stworzymy film instruktażowy dopasowany do Twoich potrzeb.

Pracujemy według prostych i jasnych zasad. Zamów bezpłatną wycenę filmu instruktażowego.