Fotografia produktowa

Fotografia produktowa to specjalizacja Studia Fotograficznego Formedia. Fotografię produktową tworzymy od 2003 roku. Mieliśmy więc okazję tworzyć fotografię produktową dla pierwszych sklepów internetowych oraz na aukcje Allegro, pierwszego polskiego serwisu aukcyjnego. Ponadto pracując z setkami tysięcy fotografii produktowych zdobyliśmy doświadczenie i nauczyliśmy się jak pokazać produkt, aby zachęcić klienta do zakupu. Od samego początku działalności jesteśmy nastawieni na stałą współpracę z firmami. Dlatego, korzystamy również z wiedzy naszych wieloletnich klientów w zakresie skuteczności poszczególnych rodzajów fotografii produktowej. Chętnie podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem. Nasza fotografia produktowa wspiera firmy z całego świata i wielokrotnie pomaga im odnosić duże sukcesy. Pracujemy z najlepszymi.

Zobacz przykładowe zdjęcia

Co to jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa – jest to nazwa używana w marketingu oraz branży fotograficznej, określająca zbiorczo wszystkie rodzaje fotografii przedstawiającej produkty przeznaczone do sprzedaży.

Fotografię produktową dzieli się na kilka typów w zależności od jej przeznaczenia. Poszczególne typy fotografii produktowej mają różne zastosowania i różną moc oddziaływania na potencjalnych odbiorców.

Fotografia produktowa – podstawowy podział:

  • Fotografia produktowa packshot – fotografie produktów na białym lub innym jednorodnym tle. Zdjęcia tego typu spełniają funkcje dokumentacyjną i informacyjną. W niektórych wypadkach stanowią podstawę systemów sprzedażowych.
  • Fotografia produktowa instruktażowa – fotografie skupiające się na cechach użytkowych. Wykorzystywane przede wszystkim podczas tworzenia instrukcji obsługi lub szkolenia dotyczącego produktu.
  • Fotografia produktowa reklamowa – fotografie zawierające przede wszystkim przekaz emocjonalny mający na celu nakłonienie klientów do wykonania jakiegoś działania. Dlatego funkcje dokumentacyjne pokazujące niektóre cechy produktu mogą być w tym wypadku całkowicie pominięte.

Fotografia produktowa – Podsumowanie

Fotografia produktowa musi spełniać określone wymogi, ponadto realizować cele biznesowe i z całą pewnością jest podstawą sukcesu w sprzedaży internetowej. Dodatkowo, w większości przypadków to właśnie rodzaj, jakość i ilość fotografii decyduje o tym czy klient kupi produkt, ponieważ wygląd jest jedną z podstawowych cech, które konsument bierze pod uwagę kupując w sklepie internetowym. Zamawiając fotografie produktów w naszym studio fotograficznym możecie liczyć Państwo na fachowe doradztwo w zakresie wyboru odpowiedniej formy prezentacji produktu jak i wysoką skuteczność przygotowanych przez nas materiałów reklamowych.

Ekspresowa wycena – 509-847-223 – Zadzwoń teraz
Więcej fotografii produktów w naszym portfolio

Fotografia produktowa na białym lub jednorodnym tle.

Fotografia produktowa wykonywana w naszym studio fotograficznym ma zróżnicowany charakter, ponieważ poszczególne rodzaje zdjęć spełniają inne zadania. Dzięki temu, przy pomocy fotografii produktowej, pomagamy kierować emocjami klientów i sterować ich zachowaniami w sklepach internetowych. Dużą popularnością, ze względu na niską cenę oraz opisowy charakter, cieszy się fotografia produktowa typu packshot. Zaletą takich zdjęć jest skupienie uwagi konsumenta wyłącznie na produkcie, dlatego praktycznie każdy produkt sprzedawany w sieci ma swoje zdjęcia packshotowe. Najczęściej na każdej karcie produktu jest ich kilka. Dlatego pewne jest, że fotografie produktowe, są niezbędne jeśli chcemy umieścić produkty w sklepie internetowym, na aukcji, w gazecie, katalogu drukowanym lub na stronie internetowej. Typowa fotografia produktów packshot bez wsparcia fotografii reklamowej byłaby mało skuteczna. Połączenie fotografii reklamowej, przyciągającej klientów, ze zdjęciami opisowymi typu packshot stanowi fundament wysokiej sprzedaży w sieci.

Fotografia produktowa jest standardowym narzędziem pracy handlowców. Dlatego powinna być ona wykonana profesjonalnie, ponieważ jakakolwiek przypadkowość w przekazie będzie obniżać wyniki sprzedaży. Wysoka jakość fotografii produktowej tworzonej w studio fotograficznym Formedia wyróżni Twoje produkty na tle konkurencji. Wyróżnienie podniesie sprzedaż oraz stworzy pozytywny wizerunek firmy.

Ekspresowa wycena – 509-847-223 – Zadzwoń teraz
Fotografia produktowa portfolio
Ekspresowa wycena – 509-847-223 – Zadzwoń teraz

Fotografia produktowa w handlu internetowym

Fotografia produktowa jest obecna we wszystkich mediach. Dzieje się tak, ze względu na wzrost popularności zakupów internetowych. Wraz z rozwojem internetu, rozpowszechnił się handel internetowy, który jest dla klientów jedną z najwygodniejszych metod robienia zakupów. Współczesne społeczeństwo oszczędza czas, dlatego woli odwiedzić sklep internetowy. Podczas e-zakupów klient nie dotyka towaru, a swoją ocenę opiera wyłącznie na zdjęciach lub filmach reklamowych. Dlatego fotografia produktów odgrywa bardzo dużą rolę w sprzedaży internetowej. Dobre fotografie produktowe stały się niezbędne, ponieważ pomagają zobrazować cechy produktu, wzbudzić emocje, odnieść się do podświadomości odbiorcy i skłonić go do zakupu. Z naszego doświadczenia wynika, że prosta wymiana fotografii produktowej w sklepie internetowym może wpłynąć na zwiększenie obrotów o ponad 50%.

Fotografia produktowa może być wykonać na kilka sposobów. Fotografie produktowe mogą mieć charakter dokumentacyjny lub typowo reklamowy. Odpowiednie kadrowanie, które zaspokoi ciekawość klienta oraz wysoka jakość fotografii produktowej ma kluczowe znaczenie. Dlatego ważny jest wybór dobrego studia fotograficznego, które zrealizuje sesję zdjęciową. Niewłaściwe zdjęcia mogą wywołać efekt odwrotny od zamierzonego i zniechęcać klientów. Dodatkowo nie każde studio fotograficzne posiada wiedzę na temat skuteczności zdjęć reklamowych. Zdjęcia które nie uwzględniają gustów, potrzeb i oczekiwań odbiorców, najczęściej stają się tylko zbędnym kosztem.

Fotografia produktowa wykonywana w studio Formedia wykonywana jest ze szczególnym uwzględnieniem trendów rynku. Dodatkowo nasz zespół doradzi odpowiedni sposób prezentacji danego towaru. Posiadamy 16 lat doświadczenia w tym zakresie. Wybierając metody prezentacji produktów uwzględniamy zarówno cechy grupy docelowej jak również Państwa budżet. Dobre fotografie produktowe jest cennym narzędziem marketingowym dla każdej firm, dlatego nie można jej zaniedbywać. Internet sprawił, że każdy ma dostęp do produktów z całego świata. Cena nie jest już wyznacznikiem sukcesu, ponieważ setki firm oferują podobne ceny. Podsumowując, dobra fotografia produktów jest jednym z niewielu sposobów wyróżnienia Państwa oferty spośród konkurencji, dlatego jej właściwe przygotowanie trzeba potraktować bardzo poważnie.

fotografia reklamowa kosmetyki
buty fotografia reklamowa

Czym jest fotografia produktów?

Fotografia produktowa jest narzędziem reklamowym służącym do osiągania konkretnych celów biznesowych. Podstawowym zadaniem fotografii reklamowej jest zrobić na klientach dobre wrażenie, ponieważ to ono często decyduje o zakupie. Zdjęcia powinny się też wyróżniać i zostać przez klienta zapamiętane. Klienci często dokonują zakupu dopiero przy kolejnej wizycie, dzięki oryginalnym fotografią klient łatwo odnajdzie naszą ofertę. Kupujący w sklepie internetowym klient, już po pierwszych kilku sekundach, umie określić jakość produktu. W swojej ocenie kieruje się wyłącznie opisem i zdjęciami. Opisy mają duże znaczenie przy sprzedaży produktów technicznych. W takim wypadku fotografia stanowi nie tylko zachętę do zakupu, ale pełni również funkcję informacyjną. Pokazuje nie tylko produkt w atrakcyjnym otoczeniu, ale również jego poszczególne funkcje, które ciężko jest sobie wyobrazić po przeczytaniu opisu bez zdjęć. W studio Formedia oferujemy również usługi ilustracji 2D oraz 3D z zachowaniem jakości fotograficznej. Dlatego pokazanie na przykład przekroju materaca lub silnika samochodowego nie stanowi dla nas problemu.

Dlaczego fotografia produktowa jest tak ważna?

Fotografia produktowa jest bardzo ważna, ponieważ podstawowym kryterium zakupu produktów takich jak odzież, przedmioty użytku codziennego, ozdoby, biżuteria i wiele innych, jest ich wygląd. Zdjęcia produktowe są dla klienta jedyną szansą zapoznania się z produktem. Dlatego należy zadbać o w możliwie najlepsze zdjęcia. Duże znaczenie ma ilość zdjęć pokazujących przedmiot w różnych ujęciach. Częstym błędem wynikającym z oszczędności sprzedawców jest zamieszczanie tylko jednej fotografii produktowej. Z naszego doświadczenia wynika, że taka metoda sprawdza się tylko przy produktach, które są powtarzalne, takich jak np. masło. Produkty tego typ klient już zna, kupował je w przeszłości i nie musi im się dokładnie przyglądać przed zakupem. Oczywiście ilość fotografii produktowych nie może też być zbyt duża. Najlepszym rozwiązaniem jest pokazanie ujęć produktu, które mogą zainteresować klienta. Fotografia nie powinna pozostawiać żadnych wątpliwości co do cech i funkcjonalności produktu. Idealne połączenie to jedna fotografia reklamowa plus trzy lub cztery packshoty.

Podsumowanie

Podsumowując, fotografia produktowa jest jednym z najważniejszych elementów, o które trzeba zadbać planując handel w internecie. Dobra fotografia produktowa = wysoka sprzedaż.